Vilkår og betingelser

Som enhver bedrift, har vi lovlig etablert vilkår. Det er viktig både for deg som kunde og for oss som selskap, å ha disse vilkårene til å falle tilbake på i tilfelle det skulle bli nødvendig.

Vi håper selvfølgelig at det ikke vil være nødvendig å benytte oss av disse vilkårene. En fornøyd kunde som er fornøyd med plantene våre, og har bare gode ting å si om nettsiden vår, er uvurderlig for oss. Fornøyde kunder gir oss mulighet til å ekspandere Plantinavia ytterligere. Hvis det oppstår problemer, vil vi gjøre vårt beste for å løse dem i stedet for å umiddelbart gjemme oss bak begreper og vilkår. Ved en eventuell bestilling må du likevel ha godkjent vilkårene våre som er angitt nedenfor.

Vanligvis har disse begrepene og vilkårene et svært vanskelig språk. Vi har valgt å sette våre egne ord på disse, og håper at det vil bli litt lettere å forstå hva som virkelig gjelder.

1. Anvendelse

1.1 Disse vilkårene gjelder for alle tilbudene og avtalene for Plantinavia

1.2 I tillegg til disse vilkårene, kan det også være andre vilkår, dette skal i så fall komme tydelig fram.

1.3 Vi benytter oss av disse vilkårene som støtte ved alle avtalene. Ved eventuelle unntak kommer disse alltid til å finnes skriftlig, mens de øvrige vilkårene fortsetter å gjelde som vanlig.

1.4 Du som kunde kan også benytte deg av vilkårene våre. Hvis du vil gjøre dette, er det bare å spørre oss på Plantinavia om skriftlig samtykke.

1.5 Nettstedet plantinavia.no fokuserer hovedsakelig på det norske markedet.

1.6 «Kjøperen» betyr alle besøkende av plantinavia.no eller enhver forbruker eller juridisk person som har eller vil ha en avtale (kontrakt, ordrebekreftelse) med Plantinavia.

1.7 Plantinavia forbeholder seg retten til når som helst å endre eller legge til disse vilkårene.

1.8 Hvis du bruker plantinavia.no til å gjøre en bestilling, godtar du disse vilkårene og eventuelle andre rettigheter eller plikter på hjemmesiden.

2. Tilbud og bruksavtale

2.1 Ved eventuelt tilbud er vi på Plantinavia på ingen måte bundet til å gjennomføre dette hvis det ikke er dokumentert skriftlig.

2.2 Tilbudene gjelder så langt lageret rekker.

2.3 Tilbudene gjelder vanligvis for to uker, med mindre annet er oppgitt skriftlig.

2.4 Et tilbud som nevnt i 2.1 kan bare gjøres i følgende tilfeller:
Den potensielle kjøperen har vi e-post eller telefon oppgitt hvilket produkt og/eller tjeneste han ønsker å motta.
Den potensielle kjøperen har fylt ut opplysningene sine i kassen på hjemmesiden og sendt bestillingen videre til Plantinavia.

2.5 Avtalen opprettes når ordrebekreftelsen er sendt til kjøperen via internettsiden eller via e-post.

2.6 Vi er enige i at når ordrebekreftelsen har blitt sendt elektronisk begynner avtalen å gjelde om kravene som nevnt i 2.4 og 2.5 er oppfylt. At det ikke finnes noen underskrift påvirker ikke kontraktens gyldighet. Heller ikke det at betalingen kan skje i ettertid. Skulle det gå så langt, gjelder de elektroniske filene til Plantinavia som en forutsetning av bevis.

2.7 Plantinavia gjør sitt beste for å informasjon, bilder og uttalelser om produktene våre og deres egenskaper, skal være så presise som mulig. Dessverre kan vi ikke garantere at vi ikke kommer til å gjøre noen feil. Avvik, som for eksempel feil bilde, eller et bilde som ikke ser nøyaktig ut som det leverte produktet, gir ikke grunn til å oppheve avtalen. Ved en vesentlig forskjell har kunden rett til å heve kjøpet.

3. Priser

3.1 Alle prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms.

3.2 Spesialtilbud er kun gyldig for den perioden som er angitt i tilbudet.

3.3 Kjøperen skal betale den prisen som Plantinavia har bekreftet i samsvar med ordrebekreftelsen som ble sendt (2.5). Åpenbare feil som innlysende feil, kan rettes til Plantinavia i ettertid.

3.4 Leveringskostnadene er inkludert i prisen. Ved eventuelle fraktkostnader hvis plantene, for eksempel, skal leveres til mer fjerntliggende deler av landet, lar Plantinavia deg vite om disse kostnadene før du legger inn bestillingen.

4. Betaling

4.1 Kjøperen betaler vanligvis etter leveringen via faktura som har blitt sendt med e-post.
For store ordre har Plantinavia rett til å be om en delbetaling før leveringen.
Du kan bruke en av følgende metoder for betaling:
Betale via faktura etter levering.
Betal med kredittkort direkte ved levering (mulig i de fleste tilfeller av leveranse)

4.2 Kjøperen må innen den avtalte betalingsperioden betale hele beløpet for å slippe unna eventuelle ekstrakostnader.

4.3 Avtalen mellom kjøperen og Plantinavia er kun fullført når kjøperen har betalt hele beløpet til Plantinavia.

4.4 Hvis kjøperen ikke oppfyller forpliktelsen sin om å betale, kommer ytterligere kostnader til å påføres.

4.5 Hvis du ikke betaler i tide, har Plantinavia rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning eller avbryte (ytterligere) leveringer frem til kjøperen har gjennomført betalingen, inkludert renter og øvrige kostnader.

5. Levering og leveringstid

5.1 Bestillinger leveres så fort som mulig. Leveringstiden er vanligvis cirka en uke. Selv om vi gjør vårt beste for å levere så snart som mulig, er dette bare en veiledning og gir ikke noen rettigheter. Hvis leveringen ikke skjer innen 30 dager, har kunden rett til å heve kjøpet

5.2 Hvis et bestilt produkt er midlertidig utsolgt, varsles kjøperen når varen finnes på lageret igjen.
Forsinkelser varsles via e-post eller via telefon.

5.3 Leveringen skjer til den adressen som oppgis av kjøperen under inngåelse av avtalen. Adressen må være tilgjengelig for en 17 meter lang lastebil. Hvis det ikke er tilfelle, må kjøperen oppgi nærmest mulig losseplass til Plantinavia minst en time før leveringen. Plantinavia er ikke forpliktet til å betale erstatning for transport mellom oppgitt losseplass og den faktiske leveringsadressen.

5.4 Når produktet er levert til den oppgitte adressen, er risikoen for disse plantene overført til kjøperen. Ved avlevering uten at kjøperen tar imot varene, står selgeren for risikoen hvis ikke annet er avtalt

5.5 For planter som er 200 cm eller høyere, må det være hjelp på stedet for å lesse av plantene når lastebilen ankommer. Sjåføren kan ikke lovlig gjøre dette. Planter under 200 cm står lastet på paller og løftes utav av sjåføren utenfor huset ditt.
Lastebilene våre kjører store avstander før de ankommer leveringsadressen. Det er alltid en mulighet for at man kan komme ut for uforutsette hendelser under reisen. Som et resultat, kan det skje at leveringen blir forsinket. Hvis du som kjøper trenger hjelp ved lossing eller har gartner som skal hjelpe deg å plante, sørg for å ikke planlegge dette alt for tett innpå sånn at de må stå og vente ved eventuelle forsinkelser. Plantinavia er derfor ikke forpliktet til å betale noen erstatning dersom gartner eller annet personell ansatt av kjøperen må vente på leveringen.

6. Angrerett

Som forbruker har man vanligvis rett til å returnere innkjøpte varer innen 14 dager etter mottak. Siden Plantinavia selger hekker, går disse varene inn under angrerettens unntak:
– refererer til en vare som raskt kan forringes eller bli for gammel,
– refererer til en vare som etter sin natur er slik at etter levering kan forveksles med hverandre slik at varene ikke kan skilles fra hverandre,
Dette innebærer at man ikke kan angre på kjøpet sitt av hekker. Skulle det være noe galt med den leverte varen, har du rett til å reklamere på varen. Skulle det være sånn at du ikke er fornøyd med plantene Plantinavia har levert, ber vi deg om å ta kontakt med oss.

7. Reklamasjon

7.1 Plantinavia leverer bare planter i krukke eller med rotklump.

7.2 Plantinavia garanterer at de leverte plantene oppfyller de vanlige krav og standarder som er tilgjengelige og at de er uten defekter.

7.3 Når plantene ankommer, er det du som kjøper som må inspisere plantene for defekter eller andre feil.. Fordi det er et «levende materiale», ber vi deg om å sende inn skriftlig varsel til oss om slike feil eller mangler senest tre dager etter levering . Men som forbruker har man tre års reklamasjonsrett fra man har varen i sin besittelse. Feilen må være opprinnelig hos varen og retten til å reklamere på et produkt dekker ikke uaktsomhet, uforsiktighet eller feilaktig håndtering av varen. Feil som meldes innen to måneder fra feilen ble oppdaget, anses å være innen rimelig tid. I tilfelle en feil merkes på en vare, må det kunne bevises å være der opprinnelig. Vil du reklamere på en vare, må du ta kontakt med oss på: 800 24606 info@plantinavia.no

7.4 Siden det er levende planter, er det vanskelig å sende plantene tilbake for en vurdering. Derfor kommer vi til å be om å få bilder og videoklipp sånn at Plantinavia kan bedømme reklamasjonen. Dersom klagen er berettiget, erstatter Plantinavia plantene dine. Hvis samme høyde er utilgjengelig, tilbys nærmeste tilgjengelige høyde. I noen tilfeller bestemmer Plantinavia seg for å refundere kjøpesummen for plantene til kjøperen. Hvis det er vanskelig å avgjøre om klagen er gyldig, kan Plantinavia tilby en midlertidig løsning. Plantene erstattes og kunden betaler kun for transporten. Transporten tilbakebetales hvis reklamasjonen godkjennes, hvis ikke står kjøperen for kostnaden.

7.5 Hvis Plantinavia av en eller annen grunn er forpliktet til å erstatte eventuelle skader, kan ikke erstatningen overstige et beløp som tilsvarer fakturabeløpet for tjenesten eller produktet som forårsaket skaden.

7.6 Tilbakebetalingen skal skje på samme måten som den opprinnelige betalingen ble gjort, hvis ikke må eksplisitt godkjenning innhentes. Tilbakebetaling skal skje uten ugrunnet opphold.

8. Force majeure

8.1 I tilfelle force majeure, er ikke Plantinavia forpliktet til å oppfylle sine forpliktelser overfor kjøperen, eller forpliktelsen stoppes mens det er en force majeure.

8.2 Force majeure omfatter alle hendelser utenfor deres kontroll, som gjelder for alle forpliktelser overfor kjøperen hvis de helt eller delvis forhindres. Disse omstendighetene omfatter ekstreme værforhold, streik, brann, konkurs, strømbrudd, ikke eller forsinket levering fra leverandører eller andre tredjeparter . Force majeure omfatter svikt i (telekommunikasjon) nettverk eller forbindelser eller kommunikasjonssystemer brukt og/eller ikke er tilgjengelig til enhver tid fra nettstedet.

9. Immaterialrett

9.1 Kjøperen er oppmerksom på at alle immaterielle rettigheter til informasjon, kommunikasjon eller andre uttrykk om produktene og/eller nettsiden Plantinavia, dens leverandører eller andre kreditorer.

Plantinavia Norge
En levende kundeservicehelt svarer raskere enn du forventer (ingen anrop, bare Whatsapp)

Plantinavia Norge

Hei! Therese her 👋

Hvordan kan jeg hjelpe deg?

now
Start Chat
1

Trillebår

0 varror

Du har ingen produkter i handlekurven.